woensdag 29 oktober 2014

27-10-2014 Dag 1 A long long long looooooong day!

Poeh dat was me een dagje wel. Zoals ik eerder al zei zou het letterlijk en figuurlijk een lange dag worden. En dat was het ook, maar zal maar bij het begin beginnen.

Het hotel... Locatie: top. Service met parkeren en pendelbus: top!! Bedden: rampzalig. Ik denk dat ik zachter had geleden als ik een handdoek op de vloer had gelegd en daar op was gaan liggen.
Dit "heerlijke" bed zorgde er wel voor dat we beide ruim voor de wekker al wakker waren en zo zaten we braaf, met al onze bagage, om 7 uur in de pendelbus naar Schiphol. Ondanks dat we thuis een kofferweegschaal hebben was het toch spannend of het allemaal zou kloppen met de bagage. Maar natuurlijk was dat nergens voor nodig. Stephan is dus niet alleen een goede kok en kite-buggyer maar dus ook goed in koffermanagement ;) Al heb ik dat natuurlijk maar niet hard op gezegd, voor het geval ik dit de hele vakantie krijg te horen.

Vervolgens maar door de paspoort controle en de tijd verdrijven tussen alle duty free spullen. Voor we het weten is het tijd om te gaan boarden. En zitten we in het vliegtuig.
Samenvatting vlucht 1: filmpje kijken, proberen te slapen, boek lezen, 876 keer van houding veranderen, tevergeefs nog meer proberen te slapen en af en toe ons vergapen aan het prachtige uitzicht. We hadden geluk dat het op sommige plaatsen helemaal helder was.

Voor de overstap in Chicago was ik beetje gespannen of alles wel te halen was, maar dat was natuurlijk onterecht. Binnen een kleine 2 uur zaten we weer netjes op onze volgende vlucht.
Samenvatting vlucht 2: copy paste vlucht 1 minus het film kijken en plus het gezellig kletsen met de Duitser naast ons.

En toen was het eindelijk zo ver: Las Vegas! 1 minpuntje mijn nieuwe koffer is al flink beschadigd, maar kan gelukkig nog wel goed gebruikt worden.
Toen we eenmaal al onze bagage hadden meteen de bus in naar de hal met alle auto verhuurbedrijven. En weer een dik half uur later konden we ons racemonster gaan bewonderen. Geen Ford escape maar een Jeep huppeldepup.. Een rode, ja sorry ik ben erfelijk belast met het Custers syndroom van totaal geen kennis over auto's. Zal later nog een foto maken ;)

Eenmaal in de auto meteen richting de strip. En dan zie je de strip in het donker op je afkomen: geweldig! Al die lichtjes en kleuren zijn zo gaaf. Je ziet het wel op tv en in de film voorbij komen maar "in t echt" is het nog gaver!
Na wat error momentjes te hebben veroorzaakt bij de Amerikanen door de Europese rijstijl op naar het hotel.
Na al de wow momenten van vandaag dacht ik dat t niet meer beter kon worden. WRONG THINKING!!

Onze hotel kamer... What. The. F*ck!
Niet alleen hebben we een heel chill kingsize bed (dachten we thuis een groot bed te hebben) maar we hebben ook: een zithoek, bureau,  aparte douche, apart toilet en een rond ligbad. Nu klinkt dat allemaal wel als een chille kamer. Maar het mooiste komt nog. We hadden kamer geboekt met fountain view. Nou die hebben we! In panorama zowel in bed als in bad!

Na deze plezierige shock en een beetje opfrissen, zijn we op zoek gegaan naar de winkels in het hotel. Stephan al meteen geslaagd voor wat spulletjes.
Na een klein hapje eten uiteindelijk toch maar weer naar de kamer gegaan om in bad te gaan genieten van de fonteinen van het Bellagio.
Rond 22:00 wordt het steeds moeilijker om wakker te blijven. Dus na nog een fonteinshow lekker gaan slapen.

En dan is het nu alweer ochtend. Of naja midden in de nacht. Want om 04:00 waren we allebei al wakker. Lang leve de jetlag!
Nu dus maar even dit verslag getypt (Wilden verslagje zeggen maar als ik eenmaal begin met typen...) en zometeen maar een bak koffie halen en dit uploaden. Om de een of andere reden krijg ik me niet ingelogd op t wifi hier op de kamer. Straks maar eens navragen.  Maar gelukkig zijn er genoeg andere plekken met wifi.

Ik zal proberen of ik de foto's in het verslag zelf verwerkt krijg. Anders staan ze allemaal hier onderaan of verwerk ik ze er later in.

Liefs Fon

Edit: berichtje was vanochtend dus om 5 uur geschreven. Inmiddels heb ik wifi op de kamer (kan blijkbaar maar 1 of 2 dingen per kamer per dag.) Maar bij deze alsnog verslag dag 1

Geen opmerkingen:

Een reactie posten