zaterdag 8 oktober 2016

06-10-2016/07-10-2016 Dag 18/19: Vliegtuig leven.

Hoe rustig een wekker muziekje ook kan klinken vroege wekkers zijn niet fijn! Zeker niet als dit het einde van de vakantie betekend.
Na een douche om wakker te worden en de laatste spullen in de tassen te stoppen eten we nog rustig de meloen op die we gisteren hebben gekocht. Zo dan hebben we in ieder geval iets gegeten.

Waar we afgelopen dagen rond 11 uur lange rijen hebben zien staan bij het uitchecken, was er nu niemand die ook moest uitchecken. En ja dan heb je geen slaapplek meer in Vegas.
Alle spullen weer in de auto gestopt en navigatie ingesteld op de Rental Car Return.
Ook al zetten we de auto in de verkeerde rij, we kunnen toch vrijwel meteen door naar de shuttlebus. Dag paardje!
We zijn gelukkig nog op tijd om onze tassen in te checken en ze zijn ook niet te zwaar (toch te weinig geshopt).

De controle van handbagage duurt beetje onnodig lang. Hebben geleerd om op te letten over wie er in een rij staan. Als bepaalde mensen in een rij staan kun je beter kiezen voor de langere rij omdat je waarschijnlijk dan toch eerder aan de beurt bent ;)
Met een treintje gaan we naar de D-gate, als we hier aankomen hebben we nog heel even de tijd om een broodje te halen en kunnen we dan al meteen boarden.

In het vliegtuig zitten we met een stille Amerikaan in de rij. De vlucht is maar 2,5 uur en vliegt ook voorbij omdat we gewoon een film kunnen kijken dankzij de United app.
In Houston moeten we ons een 2 uurtjes vermaken voor we weer kunnen boarden. Maar ook dit is vrij snel al weer om als we even eten gaan halen. Ik ben zo dom geweest om de pijnstillers in mij ingecheckte tas te laten zitten. En laat ik net nu knallende hoofdpijn hebben. Maar 10 dollar voor een klein doosje pijnstillers vind ik van de zotte. Dan maar hopen dat de stewardessen iets voor me hebben!

Gisteravond leek het er op dat de stoel naast mij vrij zou blijven. Jammer genoeg zien we nu op het scherm dat deze toch bezet is. Hopelijk is het niet iemand met een typisch Amerikaans postuur.
In het vliegtuig zie ik al snel dat ik geluk heb. Een slanke vrouw zit op de stoel naast me. Ook nog eens een aardige meid!
Ze heeft flinke handbagage bij zich en ik bedenk me: "Hey een vrouw met handtas misschien heeft zij paracetamol!"
En ja hoor ik heb geluk! Onderin de tas heeft ze nog iets zitten en nog bijna voor we in de lucht zitten is de ergste hoofdpijn al gezakt!

Ook deze lange vlucht blijkt heel erg mee te vallen. Tegen alle verwachtingen in heb ik alles bij elkaar toch nog 1 of 2 uurtjes kunnen slapen. En na nog wat films, series en vliegtuigvoer zijn de 9,5 uur al voorbij.
Op schiphol moeten we een tijd wachten bij de paspoort controle en ook bij de bagageband de staan we nog een tijdje omdat de band zo vol ligt en er geen nieuwe koffers op worden gegooid.

De vader van Stephan staat al klaar om ons op te halen. Maar eerst een broodje! Als er onze verse knapperige broodjes met Johma salades hebben gehaald bij de Albert Heijn en op hebben gegeten, lopen we richting de auto.
De rit naar Roermond heb ik maar half mee gekregen. Wakker blijven lukt niet echt maar slapen ook niet. Binnen 2 uur staan we bij mijn ouders op de stoep.
Mama heeft voor een lekkere lunch gezorgd maar ik spring eerst onder de douche. Door de douche kan ik mijn ogen nog even open houden.

Maar goed ook dat ik de ogen open kan houden want papa heeft de video klaar van de bruiloft. En wat een mooie afsluiting is deze film van onze vakantie.
Als we thuis komen gaat de verwarming meteen aan. Ja we zijn thuis. De vakantie is weer afgelopen.

Amerika we zien ons binnen nu en 3 jaar zeker weer! Misschien eerst een roadtripje in Europa. Maar elke vakantie langer dan een week, waar dan ook, ga ik ook weer bijhouden. Want dan hebben we weer iets leuks om terug te lezen!

Hoop dat jullie het leuk vonden om het live-verslag te lezen! Ga snel zorgen dat ik de foto's er bij krijg en alles op chronologische volgorde zet!

Liefs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten