zondag 2 oktober 2016

30-09-2016 Dag 12: In het land van de dino's

Het mooie uitzicht was 's-ochtends gelukkig nog net zo mooi. Dat is dan lekker wakker worden.
We hadden gister verse broodjes gespot bij de supermarkt en we besluiten dat dit ons ontbijt gaat worden. Dus hop uitchecken en in de auto naar de supermarkt.

Ook vandaag waren er weer verse broodjes en met wat kipfilet en kruiden Philadelphia werd dit een prima ontbijtje.
2 jaar geleden zijn we door de goede wind niet meer naar de Grand Canyon kunnen gaan en dat wilde ik deze keer niet weer laten gebeuren.
De eerste stop werd echter de Hooverdam. Deze dam is in de jaren 30 van de vorige eeuw gebouwd en bij het bouwen zijn er ook veel mensen die dit niet hebben overleefd. Dankzij deze dam kunnen er heel veel lampjes in Vegas branden, zoveel energie wekt het water op.

Als we over de dam lopen horen we limburgs. En aan het accent te horen komen ze niet ver van Roermond vandaan. Ik spreek ze aan en ze zijn volgens mij beetje verbaasd om limburgs te horen aan de andere kant van de wereld. Het stel komt uit Maasbracht, hadden we dus goed gehoord ;)
Na een tijdje te kletsen midden op de dam nemen we afscheid en gaan we elk weer een eigen kant op. Als we alle foto's hebben gemaakt die we wilden maken en stephan mij alles heeft verteld wat hij weet over de dam gaan we weer naar de auto.

Het eigenlijke plan was om naar de South-rim te gaan van de Grand Canyon maar eigenlijk hebben we allebei geen zin meer in een lange autorit. De west-rim is een stuk dichterbij, Stephan is hier al eens geweest en we besluiten daar naar toe te rijden.
Jammer genoeg snappen ze hier ook wat tourisme is en waar 4 jaar geleden toen Stephan hier was alleen maar de Skywalk er was zijn er nu meer plekken waar geld aan verdiend kan worden.
We besluiten toch de bustour te pakken die ons naar verschillende viewpoints zal brengen.

Bij de eerste stop zit een (nagemaakte) indianen ranch, deze besluiten we ook maar te skippen. Bij de volgende stop stappen we wel uit. Eagle point it is. Hier moet je helemaal naar het randje lopen om echt de canyon in te kunnen kijken. Hier kreeg ik toch wel een beetje bibberende knietjes. Toch mooie dingen kunnen zien hier!
Volgens s
Stephan zou het volgende punt nog mooier zijn dus hup de bus in en door. En ja hoor hier was het uitzicht nog gaver. En was naar het randje lopen niet eens een must om toch heel veel te zien!
Echt een wandeling in de Canyon kun je niet maken dus moeten we toch echt nog maar een keer terug komen om naar de South-rim te gaan ;)

Als we weer met de bus naar het startpunt zijn gereden lopen we naar de auto. Het plan was eigenlijk om naar Zion te rijden en morgen de Angels Landing Hike te doen. Maar allebei zijn we vrij gaar en hebben al helemaal geen zin om zo lang nog vandaag in de auto te zitten.
We hadden de tijd ook iets verkeerd in geschat qua rijden omdat we nu natuurlijk naar de volledig andere kant van Vegas zijn gereden.. Beetje dom.
We besluiten om naar Vegas te rijden en dan eventueel later deze week een dagtrip naar Zion te doen. Want Hey het is wel vakantie en niets MOET! ;)

Onderweg komen we nog een Panda Express tegen waar we voor het gevoel best gezond eten. In Vegas aangekomen rijden we naar het hotel waar we eigenlijk pas vanaf morgen een kamer hebben geboekt. Ze hebben voor vanavond niet dezelfde kamer beschikbaar maar wel nog een ergens "achteraf". Ach voor 1 nacht was dit prima.
Stiekem zijn we helemaal op maar lopen toch nog een klein rondje door het hotel. Maar de vermoeidheid wint het van de bruisende stad en we kruipen ons bed in.