woensdag 21 september 2016

20-09-2016 Dag 2: The Windy City

Hallo tijdsverschil! Om 4 uur waren we allebei klaar wakker. Gelukkig is er wifi dus hebben we de tijd goed omgekregen tot 7 uur. Plannen voor de dag gemaakt en dus om 7 uur ontbijten in het hotel.
Lekker uitgebreid ontbijtbuffet met voor ieder wat wils.
Bommetje vol (oeps) terug naar de kamer om de spullen voor de dag bij elkaar te zoeken. En op naar Chicago.

Het kevertje brengt ons binnen 40 minuutjes naar The Field Museum. We hebben een hele tijd geleden een documentaire gezien over de t-rex Sue. En Sue die staat in het Field Museum dus dit ging onze eerste stop worden. Het museum is een paradijs voor aardrijkskunde/biologie/geschiedenis leraren en nieuwsgierige kinderen. Ook wij hebben ons hier goed vermaakt. Zo gaaf om o.a. Sue in het echt te zien. Sue is het meest complete skelet van een T-rex ooit gevonden. Ook de rest van de Platvoet en Jurrasic Parc films was hier goed vertegenwoordigd. Na een kleine 2 uur en de voor ons meest interessante ruimtes te hebben bekeken gingen we al weer naar buiten. Chicago is calling!

Buiten kwam er net een Hop-on-hop-off bus aanrijden. En wij er meteen in gehopt.
Dit keer een bedrijf met locale gidsen op de bus die allemaal op hun eigen manier over de stad vertellen.
Eerste plek waar we er weer vanaf gaan is de Navy Pier. Na de hele pier aan de buiten kant te zijn afgelopen en we z op iets hebben van is dit het nou? Zien we dat er toch een mogelijkheid is om naar binnen te gaan. Maar eerlijk? Ook hier hebben we iets van is dit het nou?
Inmiddels is het wel tijd om te gaan lunchen. Dus op het terras van Bubba Gump (in de voormalige achtertuin van Oprah Winfrey ;) ) eten we onze lunch.
Na de lunch even afkoelen bij de fontein en vervolgens weer met de bus verder.

Volgende stop is The Magnificent Mile oftewel: Shoppen! Heel veel shoppen doen we niet maar ben wel geslaagd voor mijn eerste spullen bij Sephora! Als jullie nog iets nodig hebben laat maar weten, dan heb ik nog een reden om een Sephora te bezoeken hahaha.
Na nog een paar shops komen we al bij de volgende stop van de bus uit. Hier wachten we op de volgende bus. Tijdens het wachten wijst een van de verkopers van buskaartjes op het gebouw waarbij we staan. Dit was een van de voormalige waterpompen waar vroeger iedereen water ging halen. En wat dan mooi is meegenomen hier mag je gratis naar binnen om te kijken. Even snel binnen spieken, waar je nu veel grote buizen ziet lopen. Er gebeurt wel nog wel iets met water maar dat wordt nu naar de mensen toegepompt en hoeven ze niet meer met emmertjes op te halen.
Als we weer buiten staan komt de bus al aan rijden. In de bus wordt verteld over een kerkje en dit ziet er ook erg mooi uit dus hop de volgende stop er al weer af.
Eerst even wat gaan drinken en wat een pech er zit een Cheesecake Factory! Dus met een Sprite Zero samen een stuk Cheesecake delen.

Dat kerkje? Ehh ja daar zijn we niet meer in geweest. Oeps. Als we weer de bus in stappen hebben we een ontzettend leuke gids. Deze knul lijkt een combi tussen Chris Rock en Igor (jaja de enige echte dj Icl0) qua doen en misschien ook wel qua uiterlijk ;). Flink moeten lachen om deze knul die ook veel interessante feitjes wist te vertellen over de stad. Als hij uiteindelijk wisselt met een andere gids is dit ook beetje jammer.

Laatse punt waar we willen afstappen is het Millennium Parc. Hier staat/ligt The Bean. Als je Chicago op zoekt op Google en je kijkt bij de afbeeldingen zie je dit kunstwerk altijd er bij staan. In het Millennium Parc staan nog meer kunstwerken, waaronder 2 grote watervalzuilen met video projectie van gezichten. 1 keer in de 15 minuten tuiten de gezichten hun lippen en spuiten hier water uit. Als we doorlopen komen we bij The Bean. Eerst denk je ja waarom zou ik foto maken iedereen doet dat. Maar uiteindelijk sta je net als de rest van de mensen jezelf te zoeken in The Bean om een foto te maken.

Vanuit de bus hadden we nog een aantal winkels gezien om de hoek bij Millennium Parc en daar gingen we dan ook nog even een kijkje nemen. Het enige waar we met een tasje naar buiten liepen was Garrets Popcorn. Heel bekend in Chicago blijkbaar, we hadden coupons gekregen voor een sample zakje. In de sample zakjes ging de mix van caramel en Cheesecake popcorn. Klinkt niet lekker, was ook niet heel erg lekker. Wel lekker was het kleine zakje buttery popcorn wat ik zelf nog had gekocht.

De bussen van de bustour zouden om 5 uur aan de laatste ronde beginnen. En de avond tour zou niet meer naar The Field Museum gaan. 5 uur was het allang geweest en dus gingen we er vanuit dat we zelf terug zouden lopen of een taxi pakken. Dan ook maar iets eten als we toch geen tijdstip meer hadden waar we ons aan zouden moeten houden. Maar eigenlijk kwamen we niet echt iets tegen van ja daar hebben we zin in! Vervolgens komen we na een tijd rondgelopen te hebben weer in de buurt van de busstop waar we er de laatste keer waren af gegaan. En daar kwam net een bus aan, toch maar even vragen. En ja hoor we hadden geluk dit was de laatste bus die nog die kant op zou gaan!

Tegen half 7 kwamen we in de buurt van het museum, maar bij 1 stop eerder zien we een hotdog kraam en mooi uitzicht. Toch hier maar al uitgestapt voor avond eten met een mooi uitzicht op de skyline van Chicago.
Werden omringd door stelletjes op hun 1e date, een fotoshoot, hardlopers en veel heeeeeel veel Pokémon spelers ;)

Als de zon lang en breed onder is en we ook al tijdje van alle lampjes in de skyline hebben kunnen genieten is het tijd om naar de auto te gaan. Gelukkig hebben we de garage en auto in 1 keer kunnen vinden.

Binnen half uur zijn we alweer bij ons hotel en zijn toch echt weer heel erg moe. Leuk die goede voornemens maar ook nu hebben we het geen half 10 zien worden. Net getrouwd en nu al bejaarden ;)

Morgen staat lange rit op de planning, of naja we kijken wel hoe ver we komen. In ieder geval richting Nashville!

Liefs

1. En veer weite wae de ontwerper van die waterzuile is. Jaume Plensa. Dae had vurig jaor ein tentoonstelling in ceret. De meist mooie tentoonstelling. Zelfs de documentaire hobbe veer gans aaf gekeken