zondag 2 november 2014

01-11-2015 Dag 6: Kite buggy van zonsopgang tot zonsondergang

Zoals ik gister al vertelde wilden we elke dag wat later wakker worden.. Goed plan. Alleen jammer dat de wind de hele nacht flink waaide en Stephan om 5 uur alweer strak naast zijn bed stond.
Ik ook maar opgestaan en hup de auto in. Snel via ons wifi plekje naar de drylake.
Het was nog donker toen de buggy in elkaar werd gezet en begon pas iets lichter te worden toen de eerste meters werden gemaakt.
Dit loonde wel want er werd een snelheid van 100 km/u gehaald als ik me niet vergis. Nu is dit geen record snelheid maar wel leuk heb ik me laten vertellen.

Na zo'n 1,5 uur rijden terug gegaan naar het hotel voor ontbijt. Ik ben zelf een grote fan van de Amerika pancakes, aangezien er een IHOP (International house of pancakes) in ons hotel zit moest ik hier wel ontbijten.
Het smaakte ook erg goed. En de omeletten smaken ook goed aldus Stephan.

Na dit flink ontbijt weer terug naar de drylake. Hier bestond de dag weer uit buggyen voor Stephan en lekker lezen in de auto voor mij. Rond een uurtje of 1 kwamen Bobby en Brian ook. Brian had ook Alexander meegenomen (zoontje van zijn vriendin).

De mannen buggyen en ik weer lekker verder lezen. Na een tijdje tikt Bobby op mijn raam: Ik weet niet of je t gezien hebt maar Stephan is net gecrasht. Ehhh w.t.f.?!?! Als ik uit de auto stap zie ik hem alweer op beide voeten staan bij een andere truck. Blijkbaar was die man dietenarts en had een zeer uitgebreide ehbo kit bij zich. Nadat de (flinke) schaafwonden waren verzorgd sprong hij gewoon weer de buggy in.

Aangezien Brian een professionele cameraman is en in april volgend jaar een groot buggy evenement is, wilden ze een promofilmpje gaan opnemen.
Na wat shots waar bij Brian stond of op de grond lag, was het tijd dat ik aan het werk ging.

Ik achter het stuur, Alexander naast me op de bijrijdersstoel en Brian op de achterbank halfbuit het raam hangend. En rijden maar! Moest vlak naast en iets voor de buggyers gaan rijden. Best eng omdat je de buggyers maar slecht ziet en je ook nog voor je moet kijken zodat je niet in een keer de bosjes in gaat. Maar volgens Brian had ik het helemaal perfect gedaan!

Na nog flink wat shots (film shots geen alcoholische shotjes voor de duidelijkheid ;) ) waren we klaar en was het inmiddels al 6 uur. Jep 12 uur geleden stonden we op Ivanpah en nu nog steeds.
Als alles is ingepakt vraagt Brian of we met hem en Alexander mee een burger gaan eten. Zo gezegd zo gedaan en staan we 5 minuten later bij Carls jr. voor een burger. Tijdens het eten gaat het over de (idiote) eetpatronen van veel Amerikanen en dat zo veel mensen hier obesitas hebben. Vrij ironisch natuurlijk aangezien we dit doen tijdens het eten van fastfood :p

Na nog wat plannen gemaakt te hebben voor over een dikke 1,5 week als we weer terug zijn in Vegas, zijn we terug gegaan naar ons hotel.
Na nog even naar een slechte talentenshow op tv te hebben gekeken ging bij mij het licht uit.

Volgende bestemming zal Death Valley zijn en daarna Yosemite. Er zal van elke dag een verslag komen, maar weet niet of ik internet ga hebben... Jullie zien het wel verschijnen binnen nu en 1,5 week :)
Liefs Fon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten