vrijdag 7 november 2014

06-11-2014 Dag 11: The Rock!

Whoop whoop vandaag weer een dag waar we allebei naar hadden uit gekeken: Alcatraz bezoeken!!
Na iets te langzaam zijn met opstaan en douchen kwam een beetje stress. Of nou ja die kwam toen we in San Francisco zelf aankwamen met de Bart. Ja we hebben in Bart gezeten ;)
Even vanaf t begin.
Bart is de trein/metro van in en om SF en toevallig is er een halte vlakbij in de buurt. So far so good, maar dan tickets.. eh shit hoe werkt dit apparaat. Snel even hulp gevraagd aan een van de medewerkers en hij was zo vriendelijk om alles precies uit te leggen. Volgens hem hadden we genoeg tijd... Vrijwel meteen kwam de trein dienwe moesten hebben en daar zijn we ingestapt. Natuurlijk is het ook hier om 10 voor 8 druk in de trein. Na wat stops bij andere haltes en wat stilstaan komen we aan in San Francisco. Shit het is al kwart over 8, de boot vertrekt om kwart voor 9 bij pier 33 en we zijn nog niet eens bij pier 1....
Snel doorlopen en bang zijn dat we boot gaan missen. Stephan is zo slim om een taxi aan te houden voor het laatste stukje en zo halen we net op tijd de boot.

Op de boot maar even wat water en een pretzel gehaald want we hebben nog helemaal niks gegeten of gedronken.
Al vrij snel en zonder ziek te worden op het bootje zijn we aangekomen op Alcatraz. Hier luisteren we naar het welkomspraatje van een van de rangers en kijken nu al onze ogen uit. Na ook een praatje van een oud gevangenen lopen we door naar het theater. Hier kijken we een filmpje over Alcatraz en zijn geschiedenis en bewoners. Als deze is afgelopen gaan we op zoek naar het begin van de audio tour.

De audiotour neemt je mee door de gevangenis zelf en laat je plekken zien waar bijvoorbeeld de beroemde Escape From Alcatraz was. Super interessant!!
Op de foto's krijg je misschien een beeld hoe het er uit ziet maar in zo'n cel zelf staan is natuurlijk veel indrukwekkender.

Als we de hele tour hebben gehad en nog een beetje over het eiland hebben gelopen, nemen we de boot terug naar het vasteland. Ontbijt is nu dus meer brunch geworden.
Dacht eerst een fijn plekje te hebben gevonden op het terras in de zon. Later snap ik waarom nog niemand daar zat, tot 2 keer toe proberen vogels mijn sandwich uit mijn handen te grijpen. Uiteindelijk gaan we ook maar wat meer naar binnen onder de overkapping zitten zodat ik rustig verder kan eten.

Na onze brunch is het weer tijd voor de hop on hop off bus. Eerste plek waar we er off hoppen is Union Square. Maar eigenlijk lopen we beide beetje met de ziel onder onze armen. Stephan is nog niet fit en ik heb knallende hoofdpijn. En laat ik nu net vandaag geen pijnstillers in de tas hebben zitten. Dan maar met flesje water en even in de schaduw zitten. Met vlagen gaat het beter dus on de bus springen om vervolgens in de hippie buurt er weer off te hoppen.
In deze buurt was vroeger The Summer of Love. En nog steeds zijn er overal kleurrijke muurschilderingen te vinden, tye en dye winkels en ruik je regelmatig de bekende geur van een blowtje.
Je kunt er ook wat echte "hipster" winkels vinden en hipsters zie je ook wel rondlopen in deze buurt. Verder toeristen en mensen die ooit waarschijnlijk dachten het geluk als hippie hier te vinden en nu zijn afgegleden naar de rand van de maatschappij met een fles drank, een jointje en een kartonnen bord in de hand.

We lopen terug naar de bushalte en al snel komt er weer een bus aan waar we weer op kunnen springen. Met mijn hoofd gaat het steeds slechter, dus besluiten we het rondje af te maken en daarna de trein naar het hotel te nemen. Alleen is het vanaf 4 uur alweer spitsuur en dus mega druk op de weg. Tegen kwart over 5 zijn we dan bij het Bart station en ook hier weer veel mensen die klaar zijn met werken.
Als we uiteindelijk bij het hotel zijn ploffen we op bed. En na een pijnstiller en uurtje slapen is mijn hoofdpijn verdwenen. Gelukkig maar!
Alleen zitten we nu met het probleem wat gaan we eten? Ik heb echt zin in soep dus gaan we naar de Walmart. Aangezien we een magnetron hebben op de kamer, hebben we een mooi magnetron avondmaaltje samen gesteld.

Op de kamer blijkt dat de soep en noedels wonderbaarlijk goed smaken! Na nog wat filmpjes op YouTube kijken gaan we toch maar slapen.

Liefs Fon

1. Op de negende foto van boven ligt nog iemand in bed!!

Vermoed dat iemand tijdens de legendarische Escape from Alcatras vergeten heeft de wekker te zetten zeker?

Dom,dom,,dom. Eigen schuld, dikke bult.