maandag 10 november 2014

08-11-2014 Dag 13: Fly bye San Francisco Hi Highway 1

Zoooo moet even gaan graven want hebben nu pas weer goed werkend internet.
Zaterdag ochtend dus. Rustig aan opstaan, spullen inpakken en uitchecken. Vandaag was het wel weer helemaal helder dus we gingen weer kijken bij het "kitesurf strandje" of er genoeg wind was om een vlieger op te laten.
Er stond niet veel wind maar genoeg om een vlieger op te laten. Meteen wat foto's gemaakt natuurlijk want met de Golden Gate Bridge op de achtergrond geeft dat wel een leuk plaatje. ;)

Op de navigatie vervolgens Hwy 1 ingetoetst en zodra we die hadden bereikt ging de navigatie ook weer uit. Hwy 1 South, zolang we maar die bordjes volgen komt het goed.
Al vrij snel als we San Francisco uit rijden zien we de kust al verschijnen. Wow!!! Al slingerend genieten we van de mooie uitzichten.

Ik kan wel van elk bochtje een omschrijving proberen te maken maar dit kun je beter zelf mee maken. Wel een tip voor deze weg als je snel reisziek bent: Neem een primatour! ;) gelukkig had ik dat gedaan.

In Santa Cruz rijden we even van de Hwy 1 af om het plaatsje zelf te ontdekken. Hier komen we bij de boardwalk uit. Dit is in Santa Cruz en kruising tussen een pretpark en een pier. Blijkbaar was het nog de enige boardwalk met (zoveel) attracties. We hadden vanaf de parkeerplaats al een achtbaan gezien waar we echt in wilden gaan, dus daar snel kaartjes voor gekocht. Voorbereiding op aanstaande dinsdag als we in L.A. naar Six Flags gaan. Ook het wachten in een wachtrij, als de langste rij zo lang is als dat we nu moesten wachten dan teken ik daar voor.
Het was geen lange baan maar wel leuk. Ach het echte werk komt straks dus. :p

Na een hapje eten en mooi kleurenspel door de zonsondergang gaan we terug naar de auto en op zoek naar een hotel.
Het is inmiddels donker en rijden verder richting Monterey. Op een gegeven moment zien we vanaf de snelweg een hotel, dus hup er op af. Jammer maar helaas is dit hotel vol voor vanacht. Dan maar de navigatie er bij pakken en als nuttige plaats hotel in gevoerd. Eerstvolgende hotel waar we aankomen is ook geen plek. Shit hier hadden we niet op gerekend.
Uiteindelijk vinden we een hotel in het plaatsje Watsonville. Half uurtje boven het eigenlijke eindpunt van de dag Montery, morgen dan maar stukje langer rijden. (Dat dat stukje veel langer is geworden lezen jullie later in de volgende blog ;))

Positief punt aan dit hotel is dat het een verwarmd zwembad heeft. Dus voor het eerst deze vakantie kunnen de zwemkleren aan. Het is even fris op het begin maar naar eventjes wennen "zijn we door". Na een dik half uur in een rechthoekige bak hebben we het toch wel gezien en gaan we terug naar de kamer.

Een filmpje en slechte tv programma's later gaan de lampjes dan toch weer uit.

Liefs Fon

P.s. De camera ligt in de auto en heb geen zin om nu nog uit het fijne kingsize bed te gaan. Die foto's komen dus later. Heb alleen foto's van m'n telefoon op dit moment. :p