vrijdag 14 november 2014

12-11-2014 Dag 17: Met oponthoud terug naar Vegas

Oeps met wat vertraging het blogje van dag 17.
Na weer rustig aan opstaan en koffer inpakken is het tijd om uit te checken bij het motel.
De laatste etappe van de vakantie gaat nu echt in..

Als we al eventjes rijden bedenken we dat we nog moeten ontbijten, dus op naar iets waar je kunt ontbijten. Geen zin in vette hap dus het is toch weer de Subway geworden. Smaakt ook goed hoor ;)

We rijden niet in 1 keer naar Vegas, maar rijden via Harper Drylake. Na een flink stuk onverharde weg komen we in een keer uit bij een grote lege vlakte. Ivanpah vond ik al best groot maar Harper Lake is nog veel groter. Je voelt je haast alleen op de wereld. Jammer genoeg staat er totaal geen wind dus blijft de buggy op de auto staan en blijven de vliegers in hun tas.
Wel nemen we de tijd om lekker te lunchen met meloen op deze unieke plek.
Na nog even genieten van de lekkere temperatuur en het uitzicht gaan we verder.

Dit stuk van Harper Drylake tot aan Vegas duurde jammer genoeg iets langer dan gepland. Vlak na de afrit naar Baker sprong het lampje van de benzine aan. Waarschijnlijk omdat het berg op ging en de auto hoog in de toeren zat, ging het toen in een keer snel. Tussen Baker en Primm stonden we dus in een keer stil. Gelukkig kwamen we vlak bij een Call Box terecht. Na een slecht verstaanbaar gesprekje door het voorbij razende verkeer, mochten we in de berm gaan wachten. Gelukkig kwam binnen 3 kwartier al iemand met benzine aanrijden. Geen leuk momentje van de vakantie, maar wel een unieke ervaring en gelukkig was er niets ernstigs aan de hand. En en en we hebben zelfs nu geen ruzie gehad! ;) Volgens mij zijn we wel trouwwaardig. :p

Van zo'n avontuur krijg je toch wel trek en dus stoppen we in Primm voor een snel hapje bij een bekend plekje, de Mad Greek. Vervolgens is het nog maar een 50 minuutjes rijden als we op de Strip in Las Vegas zijn. We rijden de garage in bij het Luxor hotel en checken in voor 2 nachten.
Deze 2 nachten heb ik met het spel MyVegas op Facebook en mijn telefoon bij elkaar gespeeld.

*Even nog uitleg over het spel: Je speelt op slots (ehh fruitmachines of hoe noemen wij die dingen) en daarmee kun je loyalty points bij elkaar spelen. Dit spel is ontwikkeld door MGM resorts en onder deze keten vallen veel bekende Las Vegas Hotels (Luxor, Excalibur, MGM, Mirage, New York New York en nog veel meer).
Met deze loyalty points kun je rewards aanschaffen en dat kan van koop 2 betaal 1 voor een drankje zijn, tot gratis tickets voor shows en hotel overnachtingen  zijn.*

Dus bij het inchecken is het enige wat we moeten betalen de resortfee voor 2 nachten. Wat dus neer komt op 40 dollar voor 2 personen, 2 nachten. Dus 10 dollar pp pn. Dat is toch mooi meegenomen dacht ik zo.
Na ons even te hebben opgefrist op de kamer gaan we de strip op. Op het begin van de vakantie hebben we eigenlijk vrij weinig van de strip zelf gezien. Dus dat moeten we nog maar even doen de komende dagen.

Al lopend gaan we via Excalibur naar New York New York. Hier nemen we even een kijkje, maar vind dit hotel vooral aan de buitenkant er indrukwekkend uit zien. Vervolgens lekker mensen kijken en via de dure winkels bij het Aria hotel weer naar buiten. Als we ons eerste hotel zien van de vakantie gaan we daar even naar binnen,  moet nog even iets na navragen dus dat doe ik nu maar meteen.

Vervolgens steken we de straat over naar het Bellagio hotel waar net de fonteinshow begint. Onder de klanken van Tiësto zien we het water de lucht in spuiten. We blijven even hangen en kijken dan nog een show ('s-avonds is er elke 15 minuten een show). Dit keer luisterde Celine Dion het geheel op. Omdat we wel lekker stonden en we lekker mensen konden kijken zijn we nog maar even blijven staan. Na een over de top I Love America showtje beginnen we aan onze wandeling terug naar ons hotel.

Bij een winkel halen we nog een zakje mini donuts om lekker op te smikkelen. Als we ons er bijna misselijk aan hebben gegeten geeft Stephan er een aan een man die flyers uit staat te delen. Een stukje verder zit een zwerver, die geven we de rest van de zak waar hij heel dankbaar voor is.

Eenmaal terug in het hotel gaan we met een rammelende lift terug naar onze kamer. We duiken het bed in en dan is de dag alweer afgelopen.