donderdag 6 november 2014

05-11-2014 Dag 10: Be sure to wear some flowers in your hair...

Ok ok we hebben geen bloemen hier maar vandaag wel: Op naar San Francisco!
Na een lekker ontbijt in het hotel, waar ik zelf wafels mocht bakken. En een Skype gesprek met Brian over het promofilmpje was het tijd om weer verder te gaan.
Deze keer hadden we toch maar even opgezocht waar betaalbare hotels lagen. Ik had al de tip gekregen om aan de andere kant van t water te gaan slapen omdat dit voordeliger zou zijn. En dan kan je met de ferry zo naar San Francisco zelf.
Zo gezegd zo gedaan en via booking.com een motel gevonden voor de komende 3 nachten.

Na 3 keer op en neer gereden te hebben in Oakland, omdat het adres verkeerd was ingevoerd in de tomtom, uiteindelijk gevonden. Kunnen meteen inchecken en als we op de kamer komen staat een leuke verrassing te wachten. Blijkbaar is recentelijk de kamer vernieuwd. Spiksplinternieuwe badkamer er in en zo! Ok nog niet onze smaak, het zou in Nederland als ouderwets worden bestempeld, maar dat maakt niets uit. Nog een pluspunt: bed ligt ook erg goed!

Snel gaan we door naar de Ferry, je mag hier de auto gratis parkeren en binnen een 30/40 minuutjes sta je op Pier 41. Als eerste lopen we naar de bekende Pier 39. Hier liggen een aantal zeeleeuwen fijn te genieten van de zon. Normaal zouden het er veel meer moeten zijn, maar deze zomer zijn er heel veel in een keer vertrokken. Langzaamaan komen er steeds meer terug.

Omdat een hop on hop off bus ons in Trier en Budapest goed was bevallen, springen we hier ook op de bus. Het is heel toeristisch maar hey we zijn ook toeristen! Een makkelijke manier om de stad te leren kennen en zijn dus meteen het hele rondje blijven zitten. Nu weten we voor morgen waar we allemaal willen uitstappen en rondlopen. Na de leuke en op het laatst frisse rondrit begonnen de maagjes te knorren. Als we dan toch toeristisch aan het doen zijn dan maar het Hard Rock café in voor een goede burger.

Om de dag af te toppen lopen we richting Fishermans warf. Wat (in ieder geval bij avond) niet veel meer is dan souvenirs winkels. Tot dat we het Mechanical Museum tegen komen. Een hal met allemaal oude speelhal spelletjes. Van die treintjes die je nu op de kerstmarkt in de Intratuin ziet tot flipperkasten en pacman.
Wat een leuke plek! En voor de Hollanders: Entree is gratis! ;)

Eenmaal terug bij Pier 41 nemen we de laatste veerboot terug naar Oakland. Gelukkig staat de auto met de buggy er nog en 10 minuutjes later zijn we bij ons hotel. Daar gaat toch al vrij snel het licht uit. Eigenlijk ook maar goed want we hebben morgen de eerste boot naar Alcatraz!

Liefs Fon

1. Zo te zien aan het ijsje op de eerste foto van dag 10 is Stephan weer fit!?

2. Ja zeker! Zijn nu ook weer allebei bijna hhelemaal fit. Maar ach zolang we in Magic Mountain maar fit zijn hè ;)