zaterdag 8 november 2014

07-11-2014 Dag 12: Gein idee

Vroeg aan Stephan: Hoe moet ik dit blogje noemen? Hij: Gein idee. Dus bij deze ;)

Lekker uitslapen en rustig aan wakker worden is toch best wel vakantie gevoel! Dus al chillend in bed het blogje geschreven van de dag ervoor en wat yoghurt en fruit gegeten als ontbijt.

Vandaag besluiten we zelf met de auto San Francisco te gaan verkennen en dan vooral de plekjes aan de rand. Afgelopen dagen was het steeds super helder maar nu was de bekende mist er dan toch. Wat is dit bizar. Strak blauwe lucht en zon en toch mistbanken.
Als eerst rijden we naar de plek waar we vanuit de hop on hop off bus mensen hebben zien kite surfen. Dit was een relaxed strandje met veel wandelaars, hardlopers, hondenuitlaat service en fietsers. Ook wij hebben hier lekker een stukje gewandeld en op een bankje zitten genieten van het weer.
Bijna de hele tijd konden we de Golden Gate Bridge niet zien liggen, maar af en toe piepte de bovenkant boven de mist uit.
Naast het strand liep een stukje beplanting wat ons erg aan de Meinweg deed denken. Dus nee die foto's zijn niet van de Meinweg maar gewoon in San Francisco.

Omdat we met de GoPro ook de goldengate bridge wilden filmen staken we deze over. Door de mist besloeg de lens alleen vrij snel. Vista point hadden we al met de BigBus gezien dus nu reden we naar de andere kant van de weg om de heuvels/bergen in te rijden voor een uitzicht op SF en de brug. Hier was pas echt goed te zien hoe bizar die mist is. Alles is opgeklaard behalve het "straatje water" bij de brug.

Na een zeer uitgebreide lunch in Sausolito zijn we weer terug de heuvel op gereden want we hadden onderweg nog een fort gezien. Maar achteraf bleek dat je vrij weinig kon bekijken hier van.
Na wat verder rondrijden komen we uit bij een strandje qaar veel surfers zijn. De structuur van het strand is best vreemd. Heel grof zand of hele kleine steentjes en heel donker. Doordat we hier midden in de mist zitten kunnen we niet heel ver kijken, maar ver genoeg om de surfers hun golven te zien pakken.

Volgende bestemming die op de planning staat is Lombard street. Nu is dit een heeeeeeele lange straat zoals zoveel straten hier. Maar een klein stukje is heel stijl met 8 bochten er in. Het heeft dan ook een grote aantrekkingskracht op toeristen en stiekem vonden er het ook wel grappig om dit weggetje af te rijden. Via Fishermans Warf en Alamo Square eindigt onze kris kras route door San Francisco. Zijn op het laatst beetje vergeten foto's te maken. Whoops nu moeten jullie zelf maar een keertje gaan ;)

In de restanten van de spits rijden we naar het hotel. Na wat kleins te eten gaat de tv op de kamer aan. The Hangover 1 begint net. Leuk om dat nu weer te zien omdat we er zelf zijn geweest en nog naar toe gaan.

Met de kaarten, Tom Tom en mijn boekjes stippelen we de route voor morgen uit. Ook reserveren we alvast een hotel in L.A. vlak bij Six Flags voor over een paar dagen.